måndag 30 april 2012

Valborgsmässoafton

Fick migrän idag. Kanske inte så konstigt. Var ner till Skåne igår. För att ta hand om det sista i mina Föräldrars lägenhet. Kändes som ett symboliskt avsked. Mäklaren skulle ha visning av lägenheten, någon gång under dagen. När var jag inte säker på. Men när jag satte nyckeln i dörren, var den olåst. Och pågående visning var på väg att avslutas. Till min förvåning stod låtsatsintresserad och nyfiken granne där, på tröskeln mellan kök och hall. Pinsamt. För honom. Känns bara så irriterande när man rest nästan trettio mil, är trött och vill komma igång. Det finns tydligen inga gränser för människors framfusiga fräckhet. Han är inte seriös och har bara behov av att granska allt med omständigt förstoringsglas, för att söka visshet i vad han själv har.   

På hemresa blev då så äntligen besök vid graven i Stora Hammar. De var nästan fem och en halv månad sedan jag var där sist, på Pappas begravning i November i fjol. Jag har bara inte orkat. Det har känts för tungt. Så upptäckte jag att stenhuggeriet inte lagt till Pappas bortgångsår! Trots att  jag betalt för det. Tur jag hade kamera med mig. Tog bild och mailade begravningsbyrån, som hörde av sig idag och berättade att stenhuggaren hämtat stenen, med sedan återlämnat den - utan åtgärd! På begravningsbyrån beklagade man och sade att något brustit i kommunikationen mellan dem och huggeriet. Jaja... Det är bara så typiskt att ett irritationmoment aldrig kommer ensamt, utan det skall vara allt på en gång. Nu är jag lovad att årtalet skall vara på plats i vecka 20. Vore lämpligt även med tanke på att Älskade Pappa skulle fyllt 75 år den 27/5.


Varm och Innerlig Kram
 till alla er
som jag håller så oändligt av!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar