fredag 20 april 2012

Bok

Jag är en sådan där sparsam hamster, som gärna samlar klippmärken från någon vardagsprodukt. Bara för att jag tycker det är kul, helt enkelt. Så nu när jag hade fått ihop en hel del märken från pappersprodukt tillverkad av Serla, så fick jag en kod via mail, att använda då jag rekvirerade gratisbok från stor bokhandlare på nätet. Mitt val föll på Vinteräpplen av Josefine Sundström, utgiven av Bonnier. "En stark, gripande skildring som leder fram till övertygelsen om att bryta det onda sociala arvet", Ingalill Mosander, Aftonbladet. 

Tänkte krypa upp i min mys-klubbstol i sovrummet, och börja läsa några sidor i boken, redan ikväll. Jag återkommer med recension! Jag älskar att läsa och inledningen på en bok, känns många gånger som att sätta sig till rätta för att se en film. Sjunka in i handling och karaktärer, och intensivt leva med dem...


För mig är böcker vänner, som finns där och skänker mig en slags hemtrevlig trygghet, där de står och vänder ryggen till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar