onsdag 6 februari 2013

VARNING FÖR ARKEN ZOO - NÄTBUTIK!!!
 
Minns ni jag berättade om det lilla vita "charmtrollet" till hund / monster i liten förpackning? Jag återfick min handpenning och den saken är utagerad.
 
I min glädje-lycka och iver över att åter bli hundägare, så hade jag på förhand införskaffat diverse nya fina hundtillbehör. Bland annat två halsband och ett koppel, med reflexer. Jag tyckte det verkade smidigt att handla detta i lugn och ro, via nätet. Och förlitade mig på det inarbetade namnet Arken Zoo... www.arkenzoo.se
 
Det ångrar jag bittert. Gjorde min beställning och förskottsbetalade via internetbanken, till en summa av 617 SEK. Det Vita Monstret hann göra både entré och snabb sorti (efter en mardrömsnatt), före de beställda varorna...
 
Jag mailade Arken och berättade om min belägenhet. Talade även i telefon med dem, och fick veta att det var ok att återsända varorna utan uppackning. Blev även lovad att snabbt återfå de av mig erlagda 617 SEK.
 
Ja, vad har hänt? Ingenting... ingenting och ingenting...
 
Har mailat dem upprepade gånger samt ringt. Jodå, varorna har kommit tillbaka till dem. Och jag har nu i två veckors tid fått höra att de kontaktat ekonomiavdelningen, som sitter på ett separat kontor i Stockholm, dit nätbutiken inte kan ringa... bara maila... Hallå! Hur seriöst låter det???
 
En ekonomiavdelning som det inte går att sätta sig i telefonförbindelse med???
 
Nu går jag till Kronofogden och begär betalningsföreläggande! Handla inte hos Arken Zoo, på nätet!!!
 
 
VARNING!!!
 
 

 
 
för nätbutiken
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar