onsdag 20 februari 2013

När hjälp mot huvudvärk, blir huvudvärk... Del 2.

Tack vårdcentralen som tog sitt förnuft till fånga! Licensansökan utförd. Och det är tramsigt att det skall behövas, då preparatet definitivt inte är narkotikaklassat.
 
Men jag är tacksam. Nu inväntar jag bara att apoteket hör av sig med besked om leverans och pris, för medicinen är inte längre subventionerad.
 
Nu över till någonting helt annat. Jag kan inte låta bli att lägga upp bild på ett fint fynd jag nyligen gjort! Har stort intresse för design och är förtjust i silversmycken från 1940-talet, designade i Danmark. Så denna decimeterstora brosch, fann jag nyligen i en vintage-butik i New York. Den fanns där blad "skröffs och gamla prylar" - och jag såg den direkt!
 
Den har först varit till försäljning för 85 USD, sedan på "sale" för 65 USD... Så jag bjöd 45 USD och fick köpa den! Den är märkt "A & K Denmark" - Aarre & Krogh Danmark.
 
Googlade och landade hos en auktionfirma i San Francisco, där en identisk brosch sålts för 375 USD.
 
Fynd!!!
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar