onsdag 29 februari 2012

Egenartat namn

Idag är sådan dag då saknaden efter mina Föräldrar, känns stor. Fick sådan stark ingivelse i skymningen när koltrasten vår-tjattrade, att ringa och prata med Mamma och Pappa... Inser att någonting inom mig, för alltid har gått sönder, sedan de båda nästan samtidigt, gick bort.

Det har dock gått några dagar utan att jag gråtit. Som om jag är tom på tårar. För tillfället. Kanske har det att göra med att jag är så upptagen av att gå igenom gamla brev och foton. Känner Älskade Mammas och Pappas närvaro i tingen. Och alla tankar och känslor når mig lättast på kvällen när det bara är jag, mörkret och stillheten...

Besökte Carolina Gynnings blogg idag för att försöka komma i kontakt med henne i anledning av mitt namn i hennes bok. Men, hon undviker mig. Under en bild på hennes sida, berättar hon att uppföljande bok, planeras utkomma i September i år. Jag klickade på "kommentera" och ställde raka frågan; Finns mitt och familjens efternamn med i kommande bok? Och kommentaren har hon inte tagit med bland övriga medhårs-strykande kommentarer.

Kan inte låta bli att reflektera över hur förunderligt och rentav efterblivet det är, när en trettiofemårig tant, driver en fjortis-blogg (!?) i vilken hon bland annat beskriver lyckan av att funnit ett lipgloss som sitter kvar... Hallå, tänker jag, menar hon allvar? Men hennes värld är uppenbart inte större än så. Och då förstår jag att det blir överkurs om jag förväntar mig av henne som bokskrivare och av hennes förläggare Annica Blad (förlaget Bladh by Bladh), att de före tryckning av bok, använde www.scb.se för att ta reda på om någon bär namnet Gyllensparre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar