söndag 12 januari 2014

Äkta människor

Jag har en brist... Det har vi ju alla, mer eller mindre. Men den svaghet jag åsyftar, är att jag de facto, håller vad jag lovar. Att vara eldsjäl, är ett ok i tider av själviskhet och utnyttjande.
 
Om jag lovar att ringa eller dyka upp vid en viss tidpunkt, så håller jag tiden. Om jag tar på mig en arbetsuppgift och anger tidpunkt för tidsåtgång, så är jag bra på att överblicka och ange korrekt tid. När jag skall betala en räkning, så gör jag det långt före förfallodatum.
 
Om jag lovat att hjälpa någon, så gör jag det. Och jag står för mina åsikter. Är karaktärsfast och har god självdisciplin.

I relationer, är jag trofast och lojal. I kärleksrelation, då hela mitt hjärta varit / är engagerat, likaså. För mig finns bara Sanning, utan kompromiss. Äkthet. Total uppriktighet gentemot mig själv och partner.

Jag avskyr begreppet "vita lögner". Och kan bara acceptera det, då det handlar om att skona någon från ett stort lidande (i samband med svår sjukdom). Otrohet och smussel, förtär. Smärtar och svider i den själ som brinner... 

Blir inte lättvindigt förälskad. I Kärlek går jag all in. Ger allt. Jag är hängiven och passionerad. Så även i mina arbetsinsatser.

Att ge någon all min Kärlek... tillgivenhet och lojalitet, har varit och är självklart för mig, eftersom det (för mig) är vad Kärlek handlar om.

Allra bästa sättet att skada en annan människa, är att kränka henne, genom att förvägra henne Sanning. Lögner och otrohet är samma slags svek och kränkning av första graden. 

Det vilar en stor trygghet i Sanningen. Den är faktisk. Man vet vad som gäller och inrättar sig därefter.



Om sex är kittet i en relation
 
så är

Sanning dess styrka
 
 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar