onsdag 15 augusti 2012

"When I'm feeling blue..."

Har insett att det nog bor en liten fashionista i mig... Det är bara det att livet inte alltid medgett ett praktiskt utövande av denna min sida, bland många andra sidor.

Sverige är ett på alla sätt fantastiskt land! Men... tack Gode Gud, för möjligheterna som nätet innebär - att kunna finna det man söker! Det är nämligen inte så att alla svenskar gillar de färger som gängse utbud erbjuder, beträffande accessoarer såsom handskar, väskor, bijouterier med mera... Nej, det mest djärva är tillbehör i gult eller chockrosa och möjligtvis paddelingpoole-green... Men var är alla vackra blåfärger???

Jag gick till botten med detta och googlade runt... Och fann följande; I de anglosaxiska länderna, bejakar man denna kulör. Liksom i Italien. I England bär man framförallt Royalblue som accent till svart och i Italien bär man gärna Coboltblue till allt från eveningdress till jeans med vit eller mönstrad blus, i vilken inslag av cobolt förekommer - alternativt smycke med repeterad färg.

I USA och England finner man ett oändligt antal vintage-butiker med relativt stort sortiment av tillbehör med denna lovely shade. Mina passioner är Royalblue, Coboltblue och Electric Blue... vilket kanske framgår av mitt blogghuvud (hm...)?



Denna underbara WOC,
 wallet on a chain i Coboltblue Suede,
fann jag i Australien

Uggla i silver Coboltblue Lapis-eyes
(stort vintage-hängsmycke - 70')
Pennsylvania - USA





Raindrop med guldplätering
(stort vintage-hängsmycke -70')
Pennsylvania - USA





Silverbracelet
(amazing...)
Pennsylvania - USA 




Coboltblue Suede gloves
(vintage - 60') 
by
Italian Shalimar
Pennsylvania - USA  






Winter-accessories in Royalblue
(home-made by myself)
Snyggt både till min svarta Esprit
dunkappa, min svarta Saga mink och till
blårävspälsen (Saga silverfox)





... liksom denna handbag
by Adax -
Copenhagen




Blått é Flott!



1 kommentar: