lördag 29 december 2012

Homosexualitet

När teve-filmatiseringen av Jonas Gardells bok Torka inga tårar utan handskar, gick, så missade jag att se den. Men nu har jag i alla fall läst boken. Jag hör för övrigt till dem som gärna läser Gardells böcker, för att han har en extremt god känsla för detaljer och stor förmåga att skildra saker och ting, som om han vore dubbelt så gammal - baserat på livserfarenhet. Men...
 
Jag har synpunkter på det jag läst i ovan nämda bok. Och funderar över detta med homosexualitet. Talespersoner för RFSL brukar uttala att det inte är någon skillnad på hetero och homo... i synen på relation till annan. Men det är lätt att undra... efter genomläsning av denna bok.
 
För varför får man (jag i alla fall), uppfattningen att man i homo-världen lägger extremt stor focus på genitalierna? Och det liv som skildras i boken, är lindrigt sagt promiskuiöst. Man har först sex med varandra och hoppas sedan att partnern stannar kvar... Men hallå? Visst, jag är medveten om att en hel del ytliga hetero-relationer inleds på likvärdigt sätt. Gardells trilogis första bok är kallad Del 1 Kärleken... Men det han beskriver är inte kärlek, utan snarare begär och konsumtion av likasinnade individer. 
 
De så kallade Pride-paraderna framställer homosexualiteten på samma sätt - stor focus på genitalier och ännu värre, styr ut sig som vore de ett cirkusfölje. Jag menar... seriöst...?
 
Om man analogt ponerar att hetero-kulturen gjorde likadant... kallade det kärlek att ligga runt eller hålla parader med porrigt klädda män och kvinnor i varierade samlagsställningar och så vidare - då hade det varit trashigt...  
 
Men nu är det en gång för alla så att vänstermedia betsämt åt oss, vad vi måste tycka och tänka, för att inte kallas homofober. Tala om diskriminering!!!
 
 
 
Hetero - men stolt!!!
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentar: