tisdag 8 november 2016

Kalla fakta del I

Emma till Jan;
 
- Kan du ta ner det där extraelementet och ställa det i vardagsrummet?
 
- Varför det?
 
- Ja, varför det... (?)
 
- Jag fryser ju inte.
 
- Nä, men jag gör det, för det är råkallt i bottenvåningen när jag kommer dit tidigt på morgonen. Behöver ha det igång någon timme.
 
Senare på eftermiddagen;
 
- Ställde du ner elementet?
 
- Nä, gör det sen'...
 
- Vad är problemet?
 
- Det är dyrt att använda det! Jag är faktiskt arbetslös!
 
- Arbetslös? Det står ju CEO på de nya visitkorten.
 
- Kan du ta o hålla käften!
 
- Får ju problem med hosta när det är kallfuktigt. Du har ju dessutom ett extraelement i ditt rum.
 
- Ja, men jag använder det inte.
 
- Varför står det då på ditt rum?
 
- Ska använda det när det blir kallt.
 
- ???
 
 
Elementärt
 
 
 
 
 

 
 


1 kommentar:

  1. Egoism i ett nötskal! Du får varm kram så du inte fryser ;)))

    SvaraRadera