söndag 16 oktober 2016

Pappa In Memoriam

Käre Älskade
 
 
Pappa
 
 
 
I dag är det fem är sedan
 
 
Du fattade
 
 
Mammas hand
 
 
och gick till
 
 
Gud
 
 
Jag och barnen
 
 
Saknar Dig
 
 
Jag minns
 
 
när jag var liten flicka
 
 
och Du och jag
 
 
läste Bibeln
 
 
för att söka tröst
 
 
då Älskade Mamma
 
 
ofta var så sjuk
 
 
Jag Tackar er
 
 
Pappa och Mamma
 
 
för att ni tidigt i mitt Liv
 
 
öppnade mina sinnen
 
 
och mitt hjärta
 
 
för den
 
 
Varma
 
 
Vägledning
 
 
Gud skänker mig
 
 
Som blir till
 
 
Glädje och Tröst
 
 
i färden 
 
 
bland ogudaktiga
 

och  


i anden fattiga
 
 
dårar
 
 
utan Kunskap
 
 
Sanning
 
 
och
 
 
Äkta Kärlek 
 
 
Tack
 
 
  
*****
 
 
 
"Guds Kärlek är som
 
 
stranden och som gräset
 
 
är vind och vidd
 
 
och ett oändligt Hem"
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar