torsdag 15 september 2016

Lars & Jag...

Sedan ett tag tillbringar jag tiden med en fantastisk man. Lars heter han. En mycket klok och bildad gentleman. Verbal och skrivande, liksom jag. En penseur med samma etiska uppfattning och rättspatos, som jag. Naturälskande estet.  Ja, vi har verkligen mycket gemensamt. Halvfinländare är vi båda dessutom, med känslan det innebär av att ha två fosterland. Även våra livserfarenheter är likvärdiga. Lars är min tvillingsjäl...

Befinner mig just nu i Cuers, nära Barreskedjan i Provence. Vilken plats! Vita, ljusgrå och ljust röda stenhus med gröna och grå fönsterluckor, fontänen på torget, det fyrkantiga kyrktornets klockspel som anger varje kvart... kullerstensgränder, olivlundar, doft av vild timjan... Den blå himlen, hög klar luft och milsvid utsikt. Ingen turistort med lyxhotell, utan här finns ett personligt gästgiveri med god lantlig mat... Ljumma kvällar med ljuden från caféer... Härliga samtal under den sammetssvarta och stjärnbeströdda himlen...


Dessförinnan Åland
 
(Bossholm)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
och NYC...


 
 
 
 
Men nu alltså Cuers
 
 
 
 
 
 

 
 
 

 
 
 
Sedan återresa till Mariehamn
 
Åland
 
 
 
Fortsättning följer...
 









1 kommentar:

  1. Det här låter spännande så skriv snart igen! Älskar dina texter för du målar med orden. Och du fångar allt så det är precis som man är där du berättar. Jag har följt din blogg från början och allt som du skriver om fångar mig och jag både skrattar ibland och gråter ibland. Du är så genuin och de som gjort dig illa verkar vara primitiva människor som inte förtjänar att känna dig. Kramar till dig :)

    SvaraRadera