fredag 23 maj 2014

Ledstjärna

Har inte uppdaterat på ett par veckor. Spretande tankar och förkylning, är orsaken. Annars är det som vanligt. Hoppas det är bra med er!
 
Det är vackert nu, i naturen. Kvällarna är helt ljuvliga. Jag bor nästan i utkanten av ett mindre samhälle, med kuperade åkrar och höga träddungar inpå knuten. När skymningsrodnaden ligger vid horisonten och koltrasten tagit dagens sista ton, blir allting stilla för ett ögonblick... Och in på välljudets scen träder aftonens solist - näktergalen... En timmes nattkonsert ackompanjerat av stilla bris, bärande doft av blommors nektar... Det är lisa för själen...
 
En paradox i detta underbara, är att denna tid på året, samtidigt är så smärtsam. Älskade lilla Mamma, insjuknade till Mors dag, för tre år sedan... Det känns som vore det ett annat liv. Jag Saknar dem så - Mamma och Pappa... Saknar deras glada, unga och pigga röster i telefonen... Ibland kan man avgöra människors ålder, genom rösten. En del låter raspiga och skrovliga, på det där gammal-tant eller farbror-sättet. Men även om Mamma och Pappa var 72 och 73, så lät de som 40-50... Men, så var de också i sitt sätt, trots svåra prövningar i sjukdom... Antagligen är det så det är, att de som verkligen varit där, de vill inte vältra sig i elände. De söker ljus och glädje.   

Tankarna på att de fanns - Mamma och Pappa - utgjorde en tillitsfull gemenskap i delad värdegrund. Min mänskliga trygghet i en galen vardag. En upp-och-ner-vänd-varje-dag-värld. Som om min förlust av närstående, legitimerar och sätter mig i naturlig position som utvald mottagare av vidrigt språk och lögner. Som om det är ok att trampa på mig då jag försöker resa mig efter ett hårt fall efter förlust. Jag biter ihop, ler och kämpar, även med den nackskada jag en gång fått som bestraffning.

För det räckte inte med att komma åt mina och mina Föräldrars besparingar. Skall man vingklippa någon, så skall man göra det rejält! Likväl, vänds det på begreppen. Det är jag som är en belastning. Det är jag som borde bidraga med ännu mer ekonomi.

Längtar innerligt efter relationen till en vuxen lögnbefriad, mindfull, positiv och välutbildad Man... Med en kristen syn / inställning till Livet, människorna och till relationen.


 
 
Med Trohet som ledstjärna och fördjupad Kärlek som mål.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar