lördag 1 mars 2014

Ensam Paralegal Söker...

Det har gått några veckor sedan mitt senaste inlägg om Trohet. Det betyder inte, att jag inte haft något att skriva om. För jodå, det finns hela tiden uppslag, både negativt och positivt inspirerande.
 
Vår i luften! Underbart härligt! Snödroppar och krokus i blom. Koltrastsång i tidig gryningstimma, liksom i skymningens blå timme... Återvändande hopp... Ljuset, dofterna... :-)
 
Har abstinens från juridiken! Så om det i min läsekrets finns forskande rättsvetare, jurist, advokat eller företrädare för inkassobolag, är jag ytterst tacksam för uppdrag! Klicka på min profil, här i bloggen, så kommer mina kontaktuppgifter upp!
 
För mig är juridik inte bara en yrkesinriktning. Det är en livsstil, ett slags kall och övertygelse, som har sin grund i kristna värderingar. Ett sätt att förhålla mig till saker och ting. Till händelser, relationer och medmänniskor. Det finns jurister och det finns jurister - de listiga som tillämpar sin kunskap i självuppfyllande syfte. Och så finns det nördar - ungefär som jag...

Ja, jag medger... att jag har mitt intellektuella hem i juridiken. Jag älskar att fördjupa mig i kniviga analyser kring rättsliga spörsmål... Då mår jag verkligen bra! Och jag är ihärdig och ambitiös. Ger mig inte förrän jag vet med mig att jag funnit lösning.  

Jag blir illa berörd av lögner överhuvudtaget, och känner stark avsky för dem som utnyttjar andras godhet och uppriktiga känslor. Och för dem som skadar annan, oavsett skadan är ekonomisk, fysisk eller psykisk. Är även motståndare till stelbent, oförnuftig byråkrati som slår mot människor i beroendeställning, barn, sjuka, handikappade...  

  
 
 
 JAG VILL HA
 
UPPDRAG!
 
 


 

 
  
 

 
 
 
 
 
 
 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar