tisdag 17 september 2013

Dallas-sallaD del VI

Åsså kom det in en gosse... nya planer på att tjäna knäck. Snabbt försvann han åsså, å så var han me' väck... Näste man till rakning, blev en hastig skakning, ty i bladet stod det skrivet - uti tidningsarkivet; "Det mest oseriösa företag jag träffat på!"

Jag går å fiskar... Högt över havet å in emot land, sänder frekvensen... Främling, vad döljer du för mig... Du, du, du, du kan lita på mej... Alla vill till himmelen, men få vill ju dö'. Man vill kamma in vinningen, men sår inga frön. Man vill ha sin del av kakan, man vill äta den hel...

Money, money, money, must be funny... If I were a rich man... Avundsjuk, jag blir så avundsjuk...

Så länge skutan kan gå... We all live in a yellow submarine... Först lämna råttorna skeppet... Plenty of room at the hotel California... and You can check out any time of day, but You can never leave...

För jag ljuger så bra...
 
Känns som att ropa i vakuum där ingen hör! Under samma tak som den som står i stor ekonomisk skuld till mig och som stod i skuld till Mamma och Pappa... "Är det så att du får för dig att gå till Kronofogden så får Du hela drevet efter dig!" Och "då skall du få ett garanterat helvete!" Och "du kommer att höra av mina advokater med motkrav!"


 
I see Your true colours...
 
Sånt e' livet...


 
 




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar