fredag 2 november 2018

Agape

Allhelgonahelg


Gudskärlek

och 

Kärleken 

till 

Land och Familj


Lyssnar på 

Radio Tampere

Gramox

som spelar oldies

finsk tango och 

underbart känsliga sånger

ofta framförda av

manliga sångare

Finska män kan förmedla 

stor 

passion och styrka

som svenske män

helt saknar


Fylls allt oftare 

av en djup, varm och 

innerlig Kärlek

till det land 

som till häften 

är mitt


Mammas och Pappas

närvaro är ibland

påtaglig

och när det finska

vemodet når mig

är Mamma

intill

Känner hennes

Längtan 

till 

tider och platser

Till

jord och stenar

som trygghet skänkt

Till

bageriets dofter

Till 

ljud och luft


Sverige

har tappat sin själ

och sitt förnuft

Som frön för 

vinden 

lever folket

ur hand i mun

hyllar dumhet

omoral

och 

Gudlöshet


Mina händer

och fötter

är i Sverige

men 

mitt hjärta 

är i  Finland


Mamma

och 

Pappa

Jag Saknar er

och

Älskar er

Oändligt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar