lördag 19 augusti 2017

Lamotrigin

Hej...

Åååh vad jag har saknat er!!!

Har varit sjuk i min jä-a sjukdom. För jag vill inte vara min sjukdom. Lider av mycket svår migrän med 100% aura. Ni får googla, för jag orkar inte prata om det. Jag är ju jag, Hanna och allt jag står för. Det finns ett läkemedel som heter Lamotrigin. Man ger det vid epilepsi och även vid bipolär sjukdom. Men sedan tjugo år används det även vid svår migrän då man försöker ta bort auran och förhindra syrebristskador i hjärnan. Så nu vet ni det. Medlet har sidoeffekter, som förskrivande läkare inte tillstår. Det gör mig inte friskare att inte få veta vad jag stoppar i mig. Man skall var noga med livsmedel utan gifter och så vidare... Men läkemedel? Varför mycket besvärliga bieffekter uppstår av Lamotrigin, är uppenbart superhemligt. Ekonomiska intressen? För läkemedelsindustrin är unken.

Jag har mycket att berätta om sjuk vård. Men jag får ta det i portioner. Jag söker en ärlig neurolog som tar sig tid för mig och berättar för mig om min medicin - om orsakerna till biverkningarna. Så finns det någon snäll och empatisk läkare / neurolog som känner sig manad, kontakta mig på adress;

hanna@gyllensparre.se

Söker även någon som kan vara mitt medmänskliga stöd när alltsammans blir för svårt för mig. Man skall inte vara sin egen advokat, och det stämmer. För man har då inte fågelperspektivet. Och inte orken. Allt detta tar på mig. Har man som jag inte heller fått en enda period av återhämtning under det senaste decennierna...

Har inte heller haft dator på flera månader. Min gamle trotjänare Dell XPS 1330 (årsmodell 2009), gick också i väggen. Dells flaggskepp... Så jag köpte den nya varianten av den. Blev stört besviken. Så jag har hjälpligt kickat igång min gamle kompis. Ha tar tid på sig. Men det stör mig inte. För vad är det vi har bråttom till? Att var utan dator tar ner en i ett annat tempo. Med möjlighet att reflektera. Och det har jag gjort mer än annars. Prova en datorfri månad. Klarar ni det?

Jag kommer kanske inte uppdatera jätteofta under ett tag. Doktorn har skrivit om mig; "Långvarig stressreaktion - fysiskt utmattad". Gått i den berömda väggen - kört ända in i kaklet. Ni får även ha överseende med tryckfel i text. Mina ögon orkar inte korrekturläsa.

Så nu vet ni hur det är med mig.

Ingen bild, för jag har ännu inte fått rätt på mitt bildarkiv.



KRAM!!! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar