torsdag 2 februari 2012

Design.

Tekniken sinkar mig! Bekymmer med tangentbordet och mellanslagstangenten. Läste i GP om Prins Carl Philip som designer, och kan bara instämma i hans mycket goda smak! Blev glad idag för fin blombukett, som tack för gammal allmogestol som stått hos mina Föräldrar, men som nu hamnar i Norge.

Det är märkligt detta med möbeltrender. Teak är jätteinne. Och det är väl ok med 50-60-tals möbler hos dem som är födda på 80-talet. Men om min generation skulle ha teakmöbler, hade folk nog undrat om vi aldrig skaffat nytt. Jag gillar ljusa dämpade vägg- och mattfärger tillsammans med mörka träslag, vilket ger internationell känsla. 

Återkommer till ämnet inredning, när jag vet vad som är fel med min tangent. Vill bara så här, än  en gång ge min eloge till vår duktige och mycket sympatiske Prins Carl Philip.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar