måndag 20 augusti 2018

Tumme och pekfinger

Så, nu är valcirkusen åter igång...

I teves partiledarutfrågning klargjorde KD's Ebba Busch Thor att "KD har kristen etisk grund, men det är inte det samma som religion..."

Jag undrade om utfrågaren skulle ta uttalandet ett steg längre... men det uteblev. Knappast förvånande. Men dock ännu ett bevis för vänsterstyrd media. Trump har rätt!

Om kristen etik inte har med religion att göra, så undrar jag vad islamsk "värdegrund och "heder" är för något? Analogt kan Busch Thors uttalande tolkas så som att islam inte är någon religion, vilket tar tanken vidare... I Sverige få ingen diskrimineras för sin religion. Vad bra då beträffande islam. Förbjud moskéer, minareter och böneutrop! För i den Svenska Kyrkan har till och med prästerskapet avskaffat Gud. 

För några år sedan samtalade jag i mail, med en präst. Bibelfrågor. Han jämförde Bibeln med böcker skrivna av Selma Lagerlöf. Så vem vet - Gud kanske är kvinnna... Nåja, kvinnna... Selma drogs ju till likakönade. 

Gud är avskaffad. Även av Kristdemokraterna. Och Ebbas parti krymper. Inte så konstigt kanske? Och Gud är avskaffad också av media, som flitigt sprider arabpropaganda, och underblåser kristofobi. Och även heterofobi.

Staten använder Google som redskap för kontroll av medborgaren. Man bjuder "normal"- och underbegåvade, ego-kickar genom Fejan, Insta och så vidare... och får i utbyte inblick i brukarens tummetottade muffinsbak... med möjlighet att rikta reklam och hjärntvätt. Tala om opium för folket.

Överallt ser man dessa drogade individer, ineslutna i sin smartfån-värld... Ja, jag har ocks en sådan - istället för dator. För jag vill förmedla något! Reflektioner och jag utbrister ideligen likt pojken i Kejsarens nya kläder... att kungen är naken! Och har i över trettio år fått skit för det av fd svärföräldrar med vapendragare. Det finns dem som hellre vänder sig, somnar om och drar sitt täcke av lögner, över sig.

Yttrandefrihet? Nej, det finns inte. Du bloggar ju och uttrycker dina åsikter...? Ja, just därför! Vanliga tidningar publicerar inget systemkritiskt. Så länge du är vänster, rödstrumpa och arabkramare, är debattsidorna öppna. Men är du höger och värnar Gudstro, fosterlandet, det du lärt av föräldrar, skola och det Sverige du vuxit upp i, då Sverige låg i topp i världen beträffande välfärd och ordning... Och är du dessutom heterosexuell - står du för allt detta, då är du facist, nazist, rasist, islamofob, homofob osv. 

Men varför tillskrivs inte en vänsteranhängare, marxist, leninist eller stalinist? De röda fanorna äcklar mig då de har sitt ursprung i blodig revolution! Nazistsymboler tillåtas icke. Men röda fanor...En sådan vidrig dubbelmoral.

Stenkastare mot blåljusfordon / personal och stenkastande vänsterelement som av media kallas "motdemonstranter" när andra försöker tillämpa yttrandefrihet? Ge dessa individer hederliga arbeten inom t ex rivningsverksamhet eller då gatsten skall ersättas av asfalt. Var och en till sitt. Alla har inte studiebegåvning.

Att vara höger, är för mig att tillvarata tradition och den värdegrund som alltid fungerat och som utgjort och för många utgör ramnorm. Sedan finns det plasthöger som i första hand dyrkar penningen och lever ytliga liv. Till dem bekänner jag mig inte. Jag värdesätter som ni vet genuinitet.

När allt sköts via smart-fånen, är det tidsfråga innan man kan ringa och rösta (partival), ladda ner en app och med pekfingret klicka sig fram. Ungefär som i u-länder där ingen kan läsa och skriva. Man lämnar sitt fingeravtryck. Ja, se till det stadiet tåga vi...

Jag avrundar för denna gång. Det lär finnas anledning att återkomma! 

Kram alla!



1 kommentar: