söndag 17 maj 2015

Like a bridge...

Nedanstående text är välkänd för de flesta. Men jag kan inte låta bli nedteckna den här. Den har alltid betytt mycket för mig - som tröst och stöd. Hoppas den också kan skänka Dig något!
 
 
 
Fotspår i sanden
 
 
En natt hade en man en dröm. Han drömde att
han gick längs en strand tillsmamans med Gud.
På himlen trädde plötsligt händelser från hans
liv fram. Han märkte att vid varje period i
livet fanns spår i sanden av två par fötter;
det ena spåret var hans, det andra var Herrens.
 
När den sista delen av hans liv framträdde,
såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då
såg han att många gånger under sin levnads
vandring fanns det bara ett par fotspår. Han
märkte också att detta inträffade under hans
mest ensamma och svåra perioder av sitt liv.
 
Detta bekymrade honom verkligen och han
frågade Gud om detta. "Herre, Du sade den
gången jag bestämde mig för att följa Dig,
att Du aldrig skulle överge mig, utan gå
vid min sida hela vägen. Men jag har märkt
att under de allra svåraste tiderna i mitt
liv, har det funnits bara ett par fotspår.
Jag kan inte förstå, att Du lämnade mig
när jag behövde Dig som mest."
 
Herren svarade; "Mitt kära barn, jag älskar
dig och skulle aldrig lämna dig under tider
av prövningar och lidande. När du såg bara
ett par fotspår - då bar jag dig."
 
 
 
 
... I will carry You
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Fin text. Fin betydelse. Även om jag inte tror på den bokstavliga beskrivningen av de religiösa beskrivningarna så tror jag på ett annat sätt. När jag läser din text och tänker tillbaka på vad du skrivit tidigare så hoppas/önskar jag att du själv i retroperspektiv kan känna att du haft det stödet som din text berättar om. Jag hoppas samtidigt att framöver så får du känna det stödet lite mer handgripligt, av nån i din närhet.

    Du vet, vill du vid något tillfälle skriva/prata en stund så får du mer än gärna höra av dig. Jag tror du har en berikande personlighet. :-)

    Vänligaste hälsningar och ha det gott,

    J

    SvaraRadera